BETA RR 4T 390 Racing MY24

11 628,99 €

RR-Racing-my24-4str-side.jpeg

RR RACING MY 2024

Ei ole helppoa parantaa Enduro MM sarjan toistuvasti voittaneen moottoripyörän runkoa, jousitusta ja suorituskykyä.  Betamotorin teknikot kuitenkin pitävät haasteesta, joten jälleen suuria innovaatioita on tuotu Racing 2024 mallistoon.

Useimmat Racing mallin pyörät saavat uuden rungon (pois lukien 125 ja 200).  

Lisäksi Racing malleissa on tunnusomainen grafiikka ja useita korkean tason kilpakomponentteja.

RR Racing -pyörät edustavat Beta enduromalliston korkeimman kilpailutason versioita, jonka takia niissä on eroavaisuuksia RR mallistoon mm. moottoriin, jousituksen, rungon ja varusteiden osalta tarjoten parhaan suorituskyvyn haastavimmissakin kilpailuissa.

Mallivuoden 2024 uudet ominaisuudet ja innovaatiot ovat merkittäviä, ja ne ovatkin linjassa Betamotor tehdaskilpatallin rakennusfilosofian kanssa.

Racing versiot tarjoavat kaikille mahdollisuuden hyödyntää tehdaskilpapyörien ominaisuuksia, jotka tarjoavat parasta mahdollista suorituskykyä, jolloin kuljettaja voi aina antaa parhaansa

Uudet ominaisuudet

Jousitus

Kayaba (KYB) iskunvaimentimet ovat vakiovarusteita kaikissa Racing malleissa.
2024 malliston tärkein innovaatio on uusi runko:

• Runko: uusissa RR Racing 2024 -malleissa (pois lukien 125 ja 200) on täysin uusi runko. Ohjausputkessa on aikaisempaa suurempi halkaisija (1 cm), jolla on saatu lisättyä pyörän jäykkyyttä ja vähennettyä yleistä joustavuutta. Muutos mahdollistaa käännöksiin paremman tarkkuuden ja paremman vetopidon.

Uutta runkoa on käytetty menestyksekkäästi jo 2023 Enduro GP:ssä Steve Holcomben ja Brad Freemanin tehdaskilpapyörissä. Uusi runko tuo lisäksi muutoksia moottorin tukipisteisiin, kiinnikkeisiin, jotka on otettu käyttöön tukemaan uusia rungon ominaisuuksia. Edellä mainittujen muutosten lisäksi jalkatapin kiinnikkeitä ja takajarrusylinterin kiinnitystä on muutettu. Jalkatapin kiinnikkeet ovat nyt kapeammat alhaalta mikä ehkäisee niiden osumista syvissä urissa ajettaessa. Jarrusylinterin kiinnitystä on muutettu, uuden sukupolven Nissin takajarrusylinterin käyttöönottoa varten.

• Nissin: uusi runko mahdollisti myös uuden, tehokkaamman Nissin takajarrusylinterin käyttöönoton. Tämä komponentti edustaa selkeää kehitystä edelliseen malliin, ja se erottuu edellisestä ulkorakenteen lisäksi, suuremmasta jarrutustehosta ja paremmasta jarru tuntumasta. (ei 125 ja 200 malleissa).

RR 4T Racing mallit - luistonesto

Sähköisten moottorinhallintakarttojen lisäksi RR 4T mallistossa on luistonesto (TC traction control) joka on kytkettävissä katkaisimesta, joka sijaitsee samassa paikassa tehokartan valintakatkaisimen kanssa, ohjausputken ja polttoainetankin välissä.  Molemmille tehokartoille on omat luistonestoasetukset mikä tarjoaa kuljettajalle 4 erilaista ECU kartta-asetusta.

Iskunvaimennus (koko mallisto)

• 48 mm:n Kayaba AOS suljettu kaksoiskammioetuhaarukka: etujousitus on aikaisemmista vuosimalleista tuttu KYB AOS. Etuhaarukkaa on kuitenkin jatkuvasti kehitetty Betan ja Kayaban yhteistyöllä, mikä tekee etuhaarukasta erittäin erikoistuneen komponentin, joka ei vain maksimoi RR Racing -pyörien suorituskykyä, vaan tekee tästä suorituskyvystä entistä helpommin saavutettavan. Anodisoidut sisäosat ja materiaaleihin kohdistetut uudet käsittelyt minimoivat liukukitkan, kun taas säädettävä puristus ja paluuvaimennus antavat jokaisen kuljettajan löytää täydellinen suorituskyky eri olosuhteisiin.

• Kayaba C46 RCU Mono: Takaiskunvaimentimen hydrauliset asetukset voidaan täysin mukauttaa säätämällä ulkoisesti puristusvaimennusta (nopea ja hidas) ja paluuvaimennusta. KYB-iskunvaimentimet tunnetaankin alan mittapuuna niiden vaimennuskyvyn, vetopidon ja erityisesti raskaassa käytössä olevan johdonmukaisen suorituskyvyn, jossa jousituksen vaimennusaktiivisuus saa iskunvaimentimen lämpötilan voimakkaasti vaihtelemaan.

Kilpailukomponentit

• Etuakselin pikairrotus vipu: tunnistettavissa punaisesta eloksoidusta metalliseoksesta valmistetusta vapautusvivusta. Akseli on erittäin tärkeä arvokkaiden sekuntien säästämiseksi kilpailussa, kun rengas on vaihdettava.

• Vahvistetut käsisuojat: Betamotorin itse suunnittelemissa ja valmistamissa uusissa käsisuojissa on kaksikomponenttirakenne, joka erottuu 2 eri värinä (punaisena ja sinisenä). Tämä paitsi antaa pyörälle kauniin ilmeen, mutta myös tekee niistä erityisen kestäviä.

• Ergal-seoksesta valmistetut jalkatapit: RR Racing -malleissa on mustat ergal-kilpajalkatapit teräsnastoilla.

• Takaratas anodisoidulla alumiinikeskiöllä ja ZF Sprocketsin teräsulkokehällä: Huippuluokan suorituskyky, keveys ja lujuus – täydellinen sekoitus kaikkia niitä ominaisuuksia, joita kilpakomponenteilla on oltava.

• Racing blue kilpaistuin: , jossa on yksiosainen pitävämpi päällinen ja tasku aikakorteille.

• Anodisoitu musta vaihdevipu ja takajarrupoljin.

• Vaihteistoöljyn täyttökorkki, moottoriöljyn täyttöaukon korkki ja öljynsuodattimen korkki anodisoitua punaista alumiinia.

• Ketjunkiristimet punaista ergal-seosta.

• Uusi Racing-grafiikka.

Toimituskulu:280€
Autovero:2569,63€

Mitat

Polttoainesäiliö:9,1 l
Akseliväli:1490 mm
Paino:106,5 kg (kuiva)
Korkeus:1270 mm
Leveys:815 mm
Pituus:2180 mm
Istuinkorkeus:940 mm
Maavara:320 mm

Moottori

Vaihteisto:6 vaihdetta
Sylinteritilavuus:385,6 cc
Moottorin voitelu:2 öljypumppua
Kytkimen tyyppi:Märkä, säädettävä jousilevy (3 eri asetusta)
Vetotapa:Ketju
Sylinterin poraus:88 mm
Moottorin iskunpituus:63,4 mm
Moottorin puristussuhde:12,48:1
Sytytys:AC Kokusan
Käynnistystapa:Sähkökäynnistys (poljin lisävarusteena)

Tekniset tiedot

Moottori:1-sylinteri, 4-tahti, nestejäähdytetty
Polttoainejärjestelmä:Synerject kaksois polttoaineensuihkutusjärjestelmä

Runko

Runko:Molybdeeni teräs, kaksoiskehto
Etuiskunvaimennus:KYB AOS ø 48 mm kaksoiskammiokeula
Takajousitus:Kayaba C46 RCU Mono
Iskunvaimentimen joustovara:135 mm
Joustomatka edessä:295 mm
Joustomatka takana:290 mm
Etujarru:Nissin Kelluva, 2 mäntää, 260 mm jarrulevy
Takajarru:Nissin Kelluva, 1 mäntä, 240mm jarrulevy
Etuvanne:21 x 1,6
Takavanne:18 x 2.15
Eturengas:90/90-21
Takarengas:140/80-18

Jaa tämä sivu sosiaalisessa mediassa

Verkkopalvelun alusta onstage © 2024 online.fi